Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.


Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως η λειτουργία των ειδικών σχολείων για παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι ιδιαίτερα θετική και σαφώς απαραίτητη.
Τα παιδιά στο ειδικό σχολείο έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες και γνώσεις σε ένα φιλικό για τα ίδια περιβάλλον.

Τα σχολεία αυτά διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό με τις απαραίτητες εμπειρίες και θετική διάθεση ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στο έργο που επιτελούν. Διαθέτουν επίσης άνετες εγκαταστάσεις και τον απαραίτητο εξοπλισμό για να καλύψουν τις ανάγκες της συγκεκριμένης ομάδας παιδιών στα οποία απευθύνονται.


Η επιτυχία της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες χάρης στον « Περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης νόμο του 1999» αλλά και της θετικής στάσης και συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων και εκπαιδευτικών είναι πλέον πραγματικότητα.

Δεκάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες βρίσκονται τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση κάτι που μας κάνει όλους να νιώθουμε περήφανοι.

Καμιά όμως επιτυχία  δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους στα προβλήματα και τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στις υπεράνθρωπες πολλές φορές προσπάθειες που καταβάλλονται από τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τις οικογένειες τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Θεωρώ λοιπόν επιβεβλημένο να γίνει επανασχεδιασμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των ειδικών σχολείων, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της ομάδας των παιδιών τις οποίες  εξυπηρετούν.

Επανασχεδιασμός που θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησης των δομών των ειδικών σχολείων και ουσιαστικότερης παροχής υπηρεσιών στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Είναι αναγκαίο να μελετηθεί το ενδεχόμενο επέκτασης του καθημερινού προγράμματος των Ειδικών Σχολείων, ώστε αυτά να λειτουργούν στα πρότυπα του ολοήμερου σχολείου. Ένα συνεχές ωράριο λειτουργίας, θα καλύπτει καλύτερα τις ουσιαστικές ανάγκες των παιδιών, αξιοποιώντας ακόμη περισσότερο  τον κατάλληλα επανδρωμένο με εξοπλισμό χώρο, και ασφαλώς, το ανθρώπινο με εμπειρογνωμοσύνη δυναμικό. Παράλληλα θα δίνεται η ευκαιρία στους εργαζόμενους γονείς των παιδιών, να εκμεταλλευτούν περισσότερο το χρόνο τους.

Να εξεταστεί επίσης το ενδεχόμενο επέκτασης και λειτουργίας των σχολείων κατά την θερινή περίοδο και ο περιορισμός του χρονικού διαστήματος των διακοπών του Πάσχα και των Χριστουγέννων. Η παραμονή των παιδιών για μεγάλη χρονική περίοδο μακριά από τον παιδαγωγικό και θεραπευτικό τους περιβάλλον τα επηρεάζει αρνητικά, αφού τα βγάζει από το καθημερινό τους πρόγραμμα.

Η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και η επέκταση του και κατά τη θερινή περίοδο θα δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να ολοκληρώνουν τα θεραπευτικά τους προγράμματα (φυσιοθεραπεία, λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, υδροθεραπεία κ.τλ) κατά τις απογευματινές ώρες. Οι διευθετήσεις αυτές θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των παιδιών που θα φοιτούν στα ειδικά ολοήμερα σχολεία και θα διευκολύνουν τους γονείς που σήμερα συμπληρώνουν τα θεραπευτικά προγράμματα των παιδιών τους με μεγάλη οικονομική επιβάρυνση της οικογένειας τους.

Είναι  καθήκον όλων μας και πρώτιστα της πολιτείας, να συμβάλουμε στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων και την προαγωγή των συμφερόντων όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Να θέσουμε σαν στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μέσα στις οποίες απολαμβάνουν τα  παιδιά των ειδικών σχολείων, το δικαίωμα τους για θεραπεία και εκπαίδευση προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες τους.

Να δώσουμε τη δυνατότητα σε αυτά τα παιδιά να έχουν περισσότερες ευκαιρίες με την καλύτερη εφαρμογή του θεσμού ένταξης τους στην κοινωνία.


Αντώνης Αντωνίου
Βουλευτής Πάφου
ΔΗ.ΚΟ.